Powered By Blogger

dinsdag 30 juli 2019

Zeemeermin

Hallo allemaal,

Vandaag een zomerse creatie voor jullie.
Als DT lid van Joy!Crafts mocht ik lekker stoeien met de nieuwe collectie.


De basis is een borduur ring van 10cm


Ik heb de ring nagetekend op het design papier Seaworld (6011/0625) daar op 1 van de foto's uit de zelfde serie.
Deze heb ik uit de losse hand uitgescheurd.
En in het midden van de borduur ring geplakt.
Met gesso en inkt heb ik de randen bewerkt zodat het mooi overloopt.
Je kunt nu bijna niet zien waar de achtergrond ophoudt en het plaatje begint.


In de borduur ring de vuurtoren van Jocelijne design.
En op de borduur ring de schattige zeemeermin.
Uit de zelfde collectie.
Ik heb het geheel afgedekt met een transparante sheet.
Zodat je er los materiaal in kan stoppen.
In dit geval kleine schelpjes.
En om het geheel mooi af te werkten.
Heb ik de rand eerst voorzien van textuur pasta en daarna een dun laagje Structuur Paint.
Nog even een laagje gesso erover en dan bewerken met distress oxide inkt.
Ook het stuurwiel kreeg een kleurtje met distress oxide inkt.





De gebruikte materialen op een rijtje,

Plaatje +achtergrond Design papier Seaworld 6011/0625
Borduur ring 10cm 6210/0001
Woodsters 6320/0005
Artificial Flowers-Spiraal naturel 6370/0075

Jocelijne design,
Mermaid little Suze 6002/1415
Lighthouse 6002/1413
Sailboat 6002/1414

2 opmerkingen: